söndag 3 februari 2013

Marodören Elsa.

Fröken Elsa håller på att driva mig till vansinne! Natt efter natt kommer marodören med bestämda steg i full marsch mot mitt ansikte. Att blodet sprutar och att jag ber henne om nåd, rör inte henne i ryggen. Hon tar det hon vill ha och med våld. Och skulle man mot all förmodan sluta klia bakom det heliga örat, då börjar tortyren tills man kliar damen som det behagar. Min stackars näsa har blivit köttfärs och mina öronsnibbar har hon tuggat till den grad att det inte ens syns ett spår utav att de ens existerat..

Nåväl, kanske en smula överdrivet. Men hugger med sina sylvassa tänder gör hon, spelar ingen roll hur många gånger man för bort henne, kurr-maskinen kommer tillbaka om något mer bestämd. Men allt hon vill är ju att få orimligt stora mängder kärlek mitt i natten, när man sover som skönast. Älskade lilla varelse, vad gör jag inte för dig? Sömn är väl överskattat ändå?

Sen är det en smula enerverande att hon kan ligga i soffan hela dagen och återhämta sig.
Men som nämn tidigare, det är hon som styr vårat hem. Drottningen utav Sundbyberg,
kanske rentav hela världen?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar