onsdag 4 juli 2012

Andra halvan.

Det finns en person jag skulle göra allt för, utan att tveka. Han är min andra halva, han är den som lärt mig vad trygghet är, tillit är och vad äkta kärlek är. Han är den som fångar mig när jag faller, ger mig hopp när allt ser mörkt ut. Men framför allt så är han den som får mig att skratta tills jag nästan svimmar utav syrebrist. Det passerar inte en dag utan att jag känner mig otroligt tacksam för att han är en del i mitt liv.

Han är min motsats i de flesta lägen. Jag kan knappt räkna upp något intresse vi delar. Jag är en drömmare och han är en realist. Jag tror på övernaturliga ting, han viger sig åt vetenskapen. Han är impulsiv, jag är ett kontrollfreak. Vi har båda två tystnadsplikt, så konversationen " Älsking,hur var det på jobbet idag?" existerar inte vid vårat köksbord. 

Men på något vis,  komplementerar vi varandra perfekt och vår vardag är det finaste jag har. Jag älskar hur enkel våran kärlek är, kravlös och äkta. Idag fyller min älskade 27 år, tiden bara flyger förbi. Jag vet inte när vi blev ett par, jag vet inte ens vilken månad, allt jag minns är att det kändes lika rätt då som nu 4-5 år senare.


Jag älskar dig gränslöst!




1 kommentar:

  1. Sv: Vilken tur att du guidar oss, annars går vi nog vilse :) Vi kommer ta oss dit kommunalt då ingen av oss har körkort än. Vi har tid egentligen helatiden men i helgen kanske? Om du har tid såklart!?

    SvaraRadera