fredag 6 juli 2012

Morgonstund.

Sommaren är verkligen inte Lokas årstid, inte min favorit heller för den delen. Korkat värre att skaffa en samojed om man ogillar kallare klimat givetvis. Idag, tog vi en tur runt sjön och avslutade det med lite träning i hundrastgården. Jag jobbade kväll igår och även idag, men sova kan man göra i ett annat liv. Det är stor skilland på att vara ute vid 06 än vid 08. Men idag verkar inte vädret vara på topp, men jag ber till vädergudarna för lite åska, fuktigheten ute är inte att leka med.

I helgen händer en massa skoj, träna med Loka i bilen, med buren. Har planer på att måla om två rum också, åtminstånde köpa hem färg, är så otroligt less på vårat fula gästrum/datarum. Jag kan verkligen inte använda mig utav grönt, speciellt inte denna nyans. Kanske om resten utav lägenheten hade gått i samma toner, men njaae. Men roligast utav allt är att lilla vita herdehunden Zews kommer till oss för att leka. Han är så söt och som valpar är han och Loka otroligt lika. Som vuxna, tycker jag inte alls att raserna liknar varandra. Då ska jag verkligen få med mig kameran, men det säger jag jämt. Borde aldrig, aldrig lägga ifrån mig kameran, är helt hopplöst glömsk.

Dessa tänder, dessa värkade,kliande växande förbaskade tänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar