torsdag 30 maj 2013

Hundöarna!

Jag har länge hört talas om hundöarna vid drottningholm, däremot varit väldigt skeptisk inställd till det. Men efter att träffat flera personer som rekommenderat att åka dit en tidigt vardagsmorgon så beslöt jag mig en varm dag som denna att Loka minsann skulle få bada och ha det gott! Paulina och Ponyo hängde också på, vi åkte buss dit, första gången för Loka och det gick super bra!

När vi kom dit fanns det som två öar, med vallgravar runt. Första ön var det mer träd och skugga medan andra ön var helt öppen. Det var inte så fasligt mycket hundar där, Loka är ju väldigt väldigt "mattig" och inte så intresserad av andra hundar. Var ett större gäng hundar på den öppna ön, men vi höll oss på den andra ön och fick sällskap av en jätte fin och go husky som Loka och Ponyo lekte så fint med.

Kommer garanterat åka dit flera gånger, dock kommer jag nog inte åka dit när det är mycket folk och skulle nog inte gå in om det var för mycket hundar där. Men jag åkte dit med en ganska negativ bild (var inte ens säker på om vi skulle gå över bron till öarna ens) och kom hem med en väldigt positiv bild och en väldigt nöjd hund. Ponyo sprang som aldrig förr, men inte lilla Loka. Hon hängde på Ponyo och den andra hunden en bit, men sen vände hon alltid och kom tillbaka. Mitt lilla hjärta,mattes lilla fjant :) Hade dock ingen kamera med mig så tog bara några bilder med mobilen, så det får duga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar