söndag 12 maj 2013

Loka den kloka?

Haha, som tidigare nämnt har fröken Loka fått tillbaka sin aptit efter 6 månader utan något intresse av mat överlag. Men nu har hon minsann fått upp smaken för det goda i livet. Hörde nämligen att det lät konstigt ute i köket imorse så gick dit för att se vad som stog på och vad fann jag där? Jo en Loka med tassarna på diskbänken ätandes ur katternas skål (!!). Skit nöjd hund, mindre nöjda katter och en matte som borde markerat tydligt att det inte är okej som istället började asgarva. Hon hoppade glatt ner ifrån bänken och kom med svansen viftande mot mig med stolta steg och mitt matte hjärta värkte av kärlek till min knäppstare.

Dags att tänka sig för vad man ställer på diskbänken och hur man ställer det. Vilket aldrig varit nödvändigt tidigare. Hon har inte ens brytt sig i när det stått oxefile på bänken tidigare. Givetvis ska vi lära henne att det inte är okej, men vad är det man säger, en gång är ingen gång? ;)

Min favorit bild på Lokisen <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar