torsdag 4 juli 2013

28 år

Idag fyller min andra halva 28 år och betryggande nog vrålade han ut detta i sömnen inatt " Jag kan själv", känns ju lite som det var på tiden. Hur ska vi fira? Kanske ska vi äta något gott om inte annat behövs lägenheten dammsugas, det kan han få i present,att dammsuga alltså.Vi tillhör verkligen eliten när det gäller att slå på stort när någon fyller år, romantiskt ska det vara. Men djuren,dem firar vi alltid!

Nej, jag är inte hjärtlös jag ska faktiskt lyfta fram dammsugaren till honom tills han kommer hem och sen kanske kanske jag bakar en tårta, den som lever får se. Annars ska de komma ett blomsterbud under dagen, antar att det inte är till mig dock men säger jag inte att han fått blommor kommer han aldrig se det. Han frågade mig häromdagen om vi hade nya gardiner i köket och jovisst de var nya för över en månad sedan. Så blommorna kommer väl vissna innan han ser dem. Min älskade disträa andra halva som förgyller mitt liv med skratt varje dag genom bara att vara sitt underbara jag.

Husses lilla gris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar