torsdag 4 juli 2013

Min erfarenhet av vipdog.se

Som jag anade får jag inga varor ifrån vipdog, igår skickade jag ett mindre glatt mail till dem och vips några timmar så får jag flera mail som bekräftar att min order är behandlad och skickad via DHL.  Sedan får jag ett mail där de förklarar att de är ute med sin monter på sommaren och läser sin mail när de har tid helt enkelt. Varför inte skriva det på sin startsida? Hur som helst så tänkte jag att det var skönt att mina grejer var skickade.

Men.. Efter 4 mail ifrån dem där de försäkrar mig om att min vara är skickad får jag ett mail inatt om att min order annullerats för att de inte hade mina varor på lager. Jävla krångel företag. Det tar dem över en vecka att ens behandla min order, sedan efter att de "skickat" ut ordern kommer de på 6 timmar senare att de inte har varorna i lager. Så om ni ska beställa därifrån (vilket jag aldrig skulle göra) lita inte på lagerstatusen i webbshoppen, den stämmer alltså inte överens med deras lager och deras leveranstider på 2-5 dagar stämmer inte riktigt.

Skrev i mitt sista mail ett tips på text de borde ha på startsidan; "Vi har denna webbshop som en hobby och behandlar era beställningar när det faller oss i smaken. Förvänta er inga svar på era mail inom ett rimligt tidsspann" (Sen att jag låter som en bitter människa förändrar inte det faktum att jag skrev det med ett leende på läpparna)

Men googlade dem lite och folk som har beställt saker i början av sommaren har fått dem lagom till hösten så det säger väl det mesta. De är säkert trevliga i sin monter samt i sin butik men deras kundservice i deras webbshop får absolut sämsta betyg ifrån mig.

Beställde allt och mycket mer i tröstshoppnings syfte ifrån animail.se istället och känner mig helt säker på att jag får mina varor inom ett par dagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar