tisdag 4 december 2012

Jul.

Känns som om vi är ensamma om att inte satt upp julstjärnor och sånt. Problemet är orken, jag vet att vi har allt i en låda någonstans. Antingen uppe i lägenheten eller i förrådet och den som känner mig vet att har något hamnat i någon utav garderoberna hemma eller i förrådet så kommer det aldrig åter. Jag är en slarver, det finns en anledning till att min pappas smeknamn på mig var "Skräpet". När jag städar, flyttar jag  bara runt på saker, eller öser ner saker i lådor och trycker in saker i skåp, stänger och hoppas sedan på det bästa. Lever lite efter mottot "Det jag inte ser, lider jag inte utav" vilket stundvis gör min pedantiska sambo galen, eftersom han aldrig hittar något. Det råder med andra ord "organiserat kaos" här.

Så inga julstjärnor, blir nog att köpa nya år igen, haha. Julen närmar sig och det står väl inte på förrens vi står vid bilen redo att åka upp till Dalarna! Åh, bara att skriva det gör mig otroligt glad. Att få fira jul tillsammans med Meja, kan verkligen inte bli bättre. Älskar den lilla tjejen läskigt mycket. Vi blir uppe i Dalarna från typ 20:e till den 25:e då vi fått tag i kattvakt, vilket är grymt uppskattat! Sen blir det hem och jobba fram tills nyårsafton, då jag tagit ledigt. Känns verkligen som en/ett toppen jul/nyår i år. Första gången på länge jag har julkänslor, så ska nog fira det ta en sista vända i förrådet i jakten på de försvunna julsakerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar