fredag 12 april 2013

Match made in hell..

Igår skulle jag montera upp ett galler i bilen, som skulle vara så enkelt.. Det är ett galler man kan ha bakom baksätet men även med "lätthet" kunna sätta det bakom förarsätet om man ska slänga in flera hundar och behöver mer plats. Kan säga såhär att när jag väl fått dit gallret bakom baksätet så kommer det aldrig, aldrig mer monteras ner. Om jag någonsin får dit det haha. Höll på i över en timme igår, vi har ju en kombi men vi har saab 9-3 sportcombi och det väl ganska långt ifrån den största kombin. Den är faktiskt väldigt liten och lågt i "tak" eller vad man ska säga. Perfekt för en samojed med andra ord, men högre än så vill man nog inte vara som hund.

Kommer nog sluta med att skiten åker ner i kartongen igen och att svärfar får hjälpa till i helgen eller att vi slänger skiten och köper någon annan modell.. haha. Jag som mätt och haft mig, men tror nästan den är för stor. Aja, lite frukost på det här sedan blir det brottningsmatch med gallret igen sedan hoppas vi på att komma iväg till Dalarna vid lunch! Ska bli så mysigt!! Även fast de sägs att de ska bli snöstorm i helgen..


Inte en kombination jag rekommenderar..




1 kommentar:

  1. Det är det, vi älskar alla våra hundar och känner dom utan och innan.
    Malamuten har ofta problem med sköldkörteln, men sällan i tidig ålder. Vi kommer självklart att kolla upp det, men vi tror att det är ett beteende hon fått.
    Haha, faktiskt hoppas vi att det kommer lite avsaknad av hunger nu när hon löper eller efter, vi håller tummarna, skulle kännas konstigt ;)

    SvaraRadera