fredag 9 mars 2012

...



Ni vet sådana dagar då allt går fel. När man ska ta bröd hugger man tag i en plastskål istället. Eller när man springer runt och letar efter mobilen fast man har den i handen, det är en sådan dag idag. Vilket givetvis inbringar en heldel skratt här i lägenheten. Men det är bra att ha en dag som denna när man upptäcker att golvet i köket är upphöjt och vattenskadat, man tar liksom det hela med lite större ro och skattar sig lycklig att det inte var en pool i köket istället. För så är det, värre kan det alltid vara. Så nu lär det väl springa hantverkare här igen (!). En vän sa till mig att det inte var något att vara upprörd över, stiliga rörmokare springandes i lägenheten. De som  varit hos oss är närmare pension, sen med handen på hjärtat; de får vara hur stiliga de vill, all charm försvinner när de kliver rakt in i lägenheten med skor,verktyg och bara skitar ner. Varning för att låta otroligt mesig, men jag tittar helst på min andra tokiga halva. Ibland känns det som en evighet sedan man träffats pga våra arbetstider. Så tycker allt han kan ta ut lite vag ( vård av golv ) och fixa vårat kök. Så kan jag sitta bredvid med ett gott glas vin och heja på!

I helgen är det jobb på tapeten. En sådan här helg då jag bara kommer hem och sover några fjuttiga timmar för att sedan färdas tillbaka! Inte för att jag klagar, mitt jobb är toppen. Önska mig lycka till på pendeln i natt och låt mig för guds skull slippa min "resekamrat", haha!

Lite så känner jag mig idag.

1 kommentar:

  1. Bilden är klockren till texten.
    Puss o kram på dig raring. <3

    SvaraRadera