torsdag 15 mars 2012

Hallå!

Denna dag har varit mycket underlig. För det första så kom det en hantverkare, som var en hona och tog av sig skorna. Jag vet, jag är själv ännu i chock. Sen var det ingen fuktskada i köket, de var ju skönt. Sen kom min älskade, efterlängtade, välbehövda telefon och lyckan var total här i Sundbyberg. Tills jag öppnade fanskapet och inget jävla simkort var med. Så nu ligger den där på laddning och lyser upp rummet med sin vackra tillvaro, samt retar skiten ur mig. Skulle nog vilja påstå att hela relationen med denna telefon ligger taskigt till, tänkt dig hur den känner sig, utan någon som helst makt över sitt egna öde ligger den där, som en nagel i ögat på sin nya ägare, nej den ångesten klarar jag mig då utan.

Och apropå nagel i ögat, jag börjar misstänka att Egon tror att han fått tillbaka sina pungkulor. Mars månad och jag har en katt som sjunger i falsett, beter sig som morgondagen inte fanns. Vem vet, Egon kanske föddes med tre pungkulor och veterinären glömde den tredje kvar. Skulle förklara en heldel utav hans beteende. Om någon här har en katt som besudlar kuddar,samt täcken och lyckats avvärja det beteendet, hör av dig! Nu fick jag det att framstå som om allt Egon gör är att juckar sönder våra täcken, så är inte fallet. Han äter,skiter och sover också.
Här har vi Egon i ett nötskal, jag försöker få han att leka med leksaken, i hans värld betyder det, ja vem vet?  Han är lite som fisken Doris i hitta Nemo. 

Vi tog denna bild idag, enbart för att visa att han kan. Sen hur många gånger han missar hör inte till denna bild ;)

1 kommentar:

  1. Anonym19:48

    Hallå tjejen ....
    Ja som du vet så är livet inte lätt.
    Du får hålla dig till tåls med den lysande saken ,,men lova att var snäll ,,annars så kanske han,hon, eller vad det nu är,att ge tillbaks längre fram ..
    Du kan ju blåsa på Egons blåmärken från mig ,,,
    /////mammi

    SvaraRadera