måndag 14 januari 2013

Jag skulle valt inre ro.

En liten efterlysning. I år går mänskliga rättighetsdagarna av stapeln i Stockholm, än så länge är temat obestämt. Det är grymt intressant och lärorikt, pågår i 2 dagar. Jag var där 2007 och minns fortfarande de flesta seminarium jag gick på. Jag och en till ska gå, men ju fler man är desto roligare blir det eftersom alla människor är unika och resonerar på sitt vis. Boende hos oss är givetvis självklart om man inte bor här i fjollträsk, som faktiskt inte alla gör ;P Vore kul om vänner/bekanta som tycker detta är intressant(livsviktigt,haha)ämne kunde delta! Vi kan ha en grym helg med lärorika dagar och vin-fyllda filosofiska nätter där vi kommer fram till lösningen på alla världens problem! Det brukar vara i mitten utav november och biljetterna brukar ta slut rätt fort, så när datumet blir spikat så gäller det att beställa biljetter! 

Ifrån det ena till det andra, så med det här ville jag berätta att jag är tillbaka, på riktigt tillbaka med glöd och passion! Jag älskar livet och livet älskar mig. Fuck cancer, fuck destruktiva levnadsförhållande,fuck osunda vänskapsband och hej livet! Det låter klyschigt, men att välja sin väg, sitt liv oavsett hur många man förlorar på vägen är värt det. Inget varar för evigt, framför allt inte livet. När man stänger en dörr, öppnas en annan.

Where backstabbers get by and honesty don't fly
And jealousy's not something new
There's danger for strangers and envy for changers.

Millencolin - Danger for stranger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar