måndag 7 januari 2013

Tips mottages gärna.

Nämen hej mitt nya liv! Är så otroligt glad, äntligen börjar min resa! Allt känns toppen nu, precis som jag visste att det skulle göra. Haha, en jag går en kurs med kände igen mig, men kunde inte riktigt placera mig. Det visade sig att hon sett mig och Loka, för att hennes mamma bor i mitt område. Och ja, Loka gör ett intryck på de flesta vare sig jag är medveten om det eller inte! Mycket underhållande :D

Sen tänkte jag ta och fråga om lite hundråd här, senaste veckan har nämligen Loka börjat med en mindre bra sak. Tror det kan ha och göra med att hon är förkyld, då hon redan är irriterad i luftvägarna. Det som har hänt är att hon "moffar" som vi kallar det, hon skäller sitt osäkra skall ( som är väldigt tyst och aldrig riktigt kommer ut) som när hon blir rädd för något plötsligt, de saker man brukar gå fram och klappa samt visa att det inte alls är något farligt. Hon "moffar" åt folk som röker när det är mörkt ute. Och när det är ljus tar hon går hon ut i en båge förbi dessa människor. Vi har gått fram till en person som rökte för att visa att de inte var farligt, vilket gick bra då. Men sen försökte vi en annan gång och då gick det inte alls bra. Hon vägrade komma fram, fast jag visade att de inte var farligt. Hur som helst, så kan vi ju inte gå fram och klappa på alla rökare när de är mörkt ute. Sen hjälper det inte att vi inte känner någon rökare, så vi har ingen rökare att låna för att träna med.

Just nu gör vi som så att vi bara fortsätter går, trots att hon "moffar" sig. Inte gör någon stor grej utav det hela. Frågan är väl, vad skulle ni gjort? Och tror ni att de kan gå över när hon är frisk eller om det är ett beteende som kommer stanna? Eller bör jag efterlysa en rökare med stort tålamod?

Bjuder på en vinter bild, då jag helt enkelt inte tar några bilder nu när allt är så grått och tröökigt.
Här gör vi en "Hopp upp och sitt" :D

1 kommentar:

  1. Jag känner inte riktigt själv igen det där problemet.

    Enda gången mina moffar är om de är inomhus och kanske hör något suspekt ljud utanför.

    Hoppas det ordnar sig!

    SvaraRadera