söndag 27 januari 2013

Svag is

Människor slutar aldrig förvåna, inte första gången jag passerat människor som varit ute på isen på Lötsjön. Det lilla problemet med det är att det är en sjö anpassad för fåglarna, därav har de massa konstgjorda strömmar för att den inte ska frysa ihop helt och till de så sitter det skyltar runt hela sjön, "svag is". Däremot tycker jag väl att är de så himla sugna på att bada, så tänker inte jag hindra genierna.

Men idag, så var det en barnfamilj ute på isen, några meter ifrån ett ganska stort hål. Så jag frågade om de visste att de varnar för svag is och svaret jag fick var så otroligt korkat att jag faktisk önskade att jag inte sagt något överhuvudtaget. Stackars barn som har så korkade föräldrar säger jag bara och stackars vuxna människor som onekligen blev tappade i golvet allt för många gånger som barn och vilken otur att dessa två tappade individer fann varandra.

Ifrån det ena till det andra, när vi lämnat genierna till sitt egna öde så traskade vi vidare (jag&Loka) och då sprang det ett rådjur i skogsdungen bredvid gångvägen och min jägare till hund gick fint vid min sida, satte sig vid kommando, för att sedan gå fot igen. Så stolt jag var där, hon försökte inte ens. Det är helt magiskt när man verkligen får belöning för allt jobb man lagt på att bygga upp en bra relation till sitt lilla barn!

Skylten är svår att missa, hålet i isen ännu svårare! Haha vad ska man säga? Finns folk till allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar